خانه » سایر مطالب » اخبار » عليرضا عسگري؛ از ربايش تا شهادت!

عليرضا عسگري؛ از ربايش تا شهادت!

عليرضا عسگري؛ از ربايش تا شهادت! .

.

انتشار اخباري مبني بر خودكشي مرموز يك زنداني در زندان آيالون رژيم صهيونيستي نگراني‌هاي جدي در مورد سلامتي عليرضا عسگري كه در بند رژيم صهيونيستي است را به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني قربانيان ترور، خبرگزاري صهيونيستي «واي نت نيوز» در پايگاه اطلاع رساني «اوراسيا ريويو» نوشت: خودكشي مرموز پشت ميله‌ها: دو هفته پيش يك زنداني در سلول انفرادي زندان آيالون [اسرائيل] خود را به دار آويخت.

در گزارش واي نت نيوز آمده است: اين سيزدهمين زنداني در سال جاري و دومين مورد در اين ماه است كه موفق شده در زندان يا بازداشتگاه دست به خودكشي بزند. مرگ وي مشكوك بوده و هيچ جزيياتي از هويت اين فرد در دست نيست.

اين خبر نگراني‌هاي جدي در مورد سلامتي عليرضا عسگري كه در بند رژيم صهيونيستي است به وجود آورد. بلافاصله «ريچارد سيلوراستين» در مطلبي كه از سوي پايگاه اطلاع رساني «اوراسيا ريويو» منتشر شده نوشت: درباره مرگ يك زنداني كه در شرايط خاص توسط سرويس‌هاي امنيتي در زندان نگهداري مي‌شود، آيا سرويس امنيتي زندان در جلوگيري از خودكشي يا هر نوع مرگ فجيع ديگر ناتوان است؟ اين روزنامه نگار مي‌افزايد: او قرباني پليس امنيتي اسرائيل است و جز آن‌ها [نيروهاي امنيتي اسرائيل] كسي مسئول مرگ اين زنداني نيست.

* جريان ربوده شدن عليرضا عسگري

نخستين بار خبرگزاري فارس خبر ناپديد شدن عليرضا عسگري را به نقل از روزنامه «الوطن» منتشر و در گزارش خود عنوان كرد: «كارشناسان امنيتي ايران و تركيه در حال تحقيقات مشترك درباره ناپديد شدن سردار عليرضا عسگري از مقامات دفاعي جمهوري اسلامي هستند.»

عليرضا عسگري نظامي سابق ايران كه پس از بازنشستگي به تجارت زيتون و روغن زيتون در سوريه مشغول بود در تاريخ 16 آذر 1385 از دمشق وارد هتل جيران استانبول تركيه و دو روز بعد مفقود شد. معاون سابق علي شمخاني، وزير دفاع اسبق جمهوري اسلامي ايران با همكاري موساد و سازمان‌هاي اطلاعاتي آلمان و انگليس ربوده شده و در نهايت به فلسطين اشغالي منتقل شده است.

با ناپديد شدن عليرضا عسگري بلافاصله رسانه‌هاي خارجي با هياهو و تبليغات فراوان تلاش كردند اين موضوع را به برنامه هسته‌اي ايران ارتباط دهند و مدعي شدند كه وي پناهنده شده است. در همان زمان رسانه‌هاي خارجي اعتقاد داشتند عسگري معاون علي شمخاني در وزارت دفاع بوده و مسئوليت‌هاي مهمي را در اين وزارتخانه برعهده داشته است.

«هاآرتص» به همراه «الشرق الاوسط» مدعي شدند كه وي به آمريكا پناهنده شده است. اين موضوع از سوي برخي سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا رد شد. در همان گزارش خبرگزاري فارس به مصاحبه «زيبا احمدي» همسر عليرضا عسگري با خبرنگاران در مقابل سفارت تركيه اشاره كرد و از قول وي نوشت: «آقاي عسگري معاون وزير دفاع سابق كه دو سال پيش بازنشسته و به امر تجارت در سوريه مشغول بود در تاريخ 16 آذر 85 از دمشق وارد هتل جيران استانبول شد و دو روز بعد 18 آذر ناپديد شد.» خانم احمدي در مورد شايعات مربوط به پناهندگي عسگري گفت: «اين شايعات دشمنان است. عسگري به هيچ وجه پناهنده نشده و نخواهد شد.»

سرانجام وقتي عليرضا عسگري از زندان‌هاي رژيم صهيونيستي سر درآورد، مشخص شد كه وي با همكاري موساد و سازمان‌هاي اطلاعاتي آلمان و انگليس ربوده شده و در نهايت به فلسطين اشغالي منتقل شده است. اين اقدام رژيم صهيونيستي در حالي بود كه پيش از اين نيز اقدامات مشابه ديگري از جمله ربودن 4 ديپلمات ايراني در لبنان و انتقال آنان به زندان‌هاي داخل سرزمين‌هاي اشغالي، از سوي اين رژيم صورت گرفته و تا كنون نيز به رغم گذشت سه دهه از اين عمل تروريستي، آن رژيم از پاسخگويي و ايفاي مسئوليت يك رژيم اشغالگر در كمك به روشن شدن سرنوشت اين افراد طفره مي‌رود.

*‌ هدف از ربودن چه بود؟

رسانه‌هاي غربي در آن زمان در تبليغات خود مدعي شدند كه فرد مورد نظر داراي اطلاعات مهمي در مورد برنامه‌هاي ايران است. ظاهر هدف ربودن عليرضا عسگري از سوي رژيم صهيونيستي نيز همين بود. آنها بر اين باور بودند كه وي بايد اطلاعات ارزشمندي از تأسيسات هسته‌اي و موشكي ايران داشته باشد. به همين منظور تبليغاتي به راه افتاد كه عسگري اطلاعات ارزشمندي در اختيار صهيونيست‌ها قرار داده است.

در مارس 2009 «هانس روله»، روزنامه نگار آلماني و رئيس پيشين ستاد برنامه‌ريزي وزارت دفاع آلمان (كه بر روي فعاليت‌هاي هسته‌اي تمركز دارد) طي مقاله‌اي در روزنامه «نويه تسورشه تسايتونگ» مدعي شد كه اسرائيل با استفاده از اطلاعاتي كه از عسگري به دست آورده بود، به تأسيسات هسته‌اي سوريه حمله كرده است، كسي اين موضوع را جدي نگرفت.

اما شهادت وي در زندان آيالون توسط صهيونيست‌ها بر اين واقعيت دلالت دارد كه عسگري يا اطلاعات ارزشمندي براي آنها نداشته يا اگر هم داشته آنها از بدست آوردن اين اطلاعات به ستوه آمده‌اند كه در نهايت وي را در زندان به قتل رساندند. «سيلوراستين» هم اين عقيده را دارد وي مي‌نويسد: به نظر مي‌رسد سرويس‌هاي امنيتي اسرائيل از دريافت اطلاعات مفيد از وي نااميد و خسته شده بودند. اين احتمال نيز وجود دارد كه عسگري فردي بي‌ارزش براي آن‌ها بوده است.

عسگري تنها كسي نيست كه توسط سيستم‌هاي امنيتي غربي و صهيونيستي ربوده شد.

«اردبيلي» در گرجستان و نصرت‌الله تاجيك سفير سابق ايران در اردن كه در فرانسه ناپديد شد و هم اكنون در زندان به سر مي‌برد، از ديگر شهروندان ايراني هستند كه به طرق مختلف ربوده شده و هنوز در اسارت هستند.

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است
31315