خانه » سرگــرمی » تازه ها » لنز دوربین ۴۰۰-۲۰۰ میلی‌متری شرکت نیکو

لنز دوربین ۴۰۰-۲۰۰ میلی‌متری شرکت نیکو

برای عکاسان طبیعت و حیات وحش هیچ‌چیز حیاتی‌تر از داشتن یک لنز تله مناسب برای شکار حیوانات نیست و بدون این ابزار نمی‌توان از جانوران دور‌دست تصاویر واضحی ثبت کرد…

لنز سوپر تله به کاربر امکان می‌دهد بدون ایجاد مزاحمت و ترس برای موجودات تمام کادر را با سوژه پر کرده و بدون نیاز به بریدن عکس و کاهش کیفیت آن تصاویری دیدنی بگیرد. در این بخش به بررسی خصوصیات لنز ۴۰۰-۲۰۰ میلیمتری نیکون می‌پردازیم که با قیمتی حدود ۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد و یکی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی حیات وحش است.

نیکون لنز ۴۰۰-۲۰۰ میلیمتری خود را با نام‌AF-S VR Zoom-Nikkor 200-400mm f/4G‌IF-ED عرضه می‌کند که هر‌کدام از اجزای این نام طولانی بیانگر خصوصیت‌های آن بوده و صرفا برای پیشرفته نشان‌دادن دستگاه انتخاب نشده‌اند. حروف AF-S نشان می‌دهد که در ساخت دستگاه از موتور مافوق صوتی مخصوص نیکون استفاده شده است. دو حرف VR نیز مخفف Vibration Reduction یا لرزه‌گیر اپتیکال هستند که برای کاهش اثر لرزش دست در حین عکاسی به‌کار می‌رود. حروف IF و ED به ترتیب نشان‌دهنده عدم تغییر طول لنز در حین وضوح‌یابی و کاربرد عدسی‌های ED برای کاهش انحراف رنگی هستند، این در حالی است که از ۲۴ عدسی به کار رفته در ساخت آن، ۴ عدد را به خود اختصاص می‌دهند. دیافراگم لنز در حین زوم ثابت و برابر f/4.0 است و ۹ پره آن با سوراخ دایره‌ای‌شکل که جذابی در پس زمینه پدید می‌آورد.

روی بدنه لنز ۴۰۰-۲۰۰ میلیمتری نیکون ۴ دکمه برای وضوح‌یابی قرار گرفته که همگی یک عمل انجام می‌دهند اما برای اینکه همیشه یک دکمه در نزدیکی دست کاربر قرار گرفته باشد، این تعداد دکمه روی آن تعبیه شده است. در نزدیکی بدنه لنز انتخاب‌گری ۳ جهته نصب شده که در حالت اول وضوح‌یابی را قفل می‌کند تا هنگامی‌که سوژه در پشت درختی پنهان شده دستگاه وضوح را تغییر ندهد، این در حالی است که پس از بیرون ‌آمدن می‌توان آن را از حالت قفل خارج و مجددا تصویربرداری را آغاز کرد. در حالت Memory Recall می‌توان محل وضوح را با فشار یک دکمه به مقدار ذخیره شده در حافظه منتقل کرد، البته حالت AF-On نیز در هر حالت وضوح را روی سوژه قفل می‌کند.

با کاربرد ۲۴ عدسی در ساخت این لنز می‌توان به پیچیدگی و عظمت آن پی برد و بی‌شک در کاربرد‌های روزمره حساس‌ترین و دقیق‌ترین کاربران را نیز با توانایی‌های خود شگفت‌زده می‌کند. این لنز برای کار روی دوربین‌های فول‌فریم ساخته شده اما می‌توان آن را همراه دوربین‌های DX نیکون نیز به کار برد که در این صورت فاصله کانونی معادل ۶۰۰-۳۰۰ میلیمتری در اختیار عکاس خواهد بود.

بنابراین بسیاری از عکاسان طبیعت هوای خنک صبح یا غروب را برای عکاسی انتخاب می‌کنند و یا در شرایط مناسب از سوژه‌های نزدیک عکس می‌گیرند. اگر می‌خواهید با تجهیزات کامل برای عکاسی از حیات‌ وحش اقدام کنید باید بدانید که خرید تجهیزات مناسب این کار هزینه زیادی در پی دارد اما زمانیکه از خرید خودرو صرف‌نظر کنید می‌توانید از کیفیت عالی این لنز همراه دوربین فول‌فریم خود بهره ببرید.

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است
32142