خانه » سایر مطالب » اخبار » توافقنامه همراه اول و سامسونگ

توافقنامه همراه اول و سامسونگ

 

چند هفته پیش از احتمال شروع ارایه تلفن های قراردادی در ایران خبر داده بودیم. خبر جدید این است که توافقنامه شروع ارایه این تلفن ها بین همراه اول و شرکت سامسونگ الکترونیک منعقد شده است. البته شیوه ارائه این موبایل ها چندان شبیه شیوه های مرسوم ارائه تلفن همراه قراردادی در دنیا نیست…

اطلاع یافته که در شروع کار قرار است سه مدل تلفن همراه ارزان قیمت به بازار ارایه شود. این تلفن ها با سیم کارت های همراه اول قفل شده اند و امکان استفاده از سیم کارت دیگر اپراتورها روی آنها وجود ندارد. شیوه ارائه هم به این صورت است که یک سیم کارت اعتباری همراه اول به صورت رایگان به همراه ۱۵۰ دقیقه مکالمه مجانی، یک شارژ اولیه کوچک و یک موبایل سامسونگ با قیمتی ارزان تر از بازار عرضه خواهد شد.

تلفن اول، سامسونگ E1080 است که دستگاهی ساده و خوش دست بوده و به صورت لاک شده با قیمتی حدود ۳۰۰۰۰ تومان فروخته خواهد شد. از مشخصات این گوشی می توان به اندازه صفحه ۱.۴۳ اینچ، وزن ۶۴.۵ گرم، امکان نصب برنامه های جاوا، زمان کار ۴۲۰ ساعت و زمان مکالمه ۱۲ ساعت اشاره کرد. با این تلفن همراه شما فقط می توانید از اینترنت GPRS استفاده کرده و امکانات ارتباطی همچون بلوتوث یا وای فای را ندارید. به نظر می رسد که این گوشی سبک وزن فاقد دوربین، کسانی که گوشی را فقط برای کار می خواهند راضی کند.

،تلفن دوم سامسونگ S3653 است که همه آن را با نام کوربی می شناسید و رنگ های چشم نواز آن را دیده اید. این موبایل به صورت لاک شده با قیمتی حدود ۱۰۰ هزار تومان فروخته خواهد شد. از مشخصات این گوشی می توان به صفحه لمسی خازنی ۲.۸ اینچ، وزن ۹۰ گرم، امکان نصب برنامه های جاوا، دوربین عکاسی و فیلبرداری ۲ مگاپیکسلی و حافظه داخلی ۵۰ مگابایتی با قابلیت استفاده از حافظه جانبی اشاره کرد. با این تلفن همراه شما می توانید از اینترنت به صورت EDGE و GPRS استفاده کرده و امکان ارتباطی همچون بلوتوث و پورت USB را هم در اختیار دارید. احتمالا این گوشی از سوی طرفداران گوشی های لمسی ارزان قیمت مورد استقبال قرار گیرد.

تلفن سوم هم احتمالا سامسونگ C3011 خواهد بود که ۶۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. البته لازم به ذکر است که این تلفن ها تنها با همان سیم کارت اولیه قفل نیستند و بلکه با سیم کارت های همراه اول قفل شده اند. بنابراین می توانید هر سیم کارت دیگری از همراه اول را روی آنها قرار داده و استفاده کنید.

در حال حاضر به نظر می رسد که خدمات ویژه این روش جدید، شامل سیم کارت رایگان، ۱۵۰ دقیقه مکالمه مجانی به همراه ۵۰۰۰ ریال شارژ اولیه است و قیمت تلفن ها هم اندکی نسبت به قیمت بازار پایین تر محاسبه شده است. ضمن اینکه تعرفه های مکالمه و… همانند بقیه سیم کارت های اعتباری این اپراتور است. بنابراین نمی توان نام این روش را «تلفن قراردادی» گذاشت و شاید تنها بتوان آن را یک گام اولیه برای حرکت به سمت ارایه تلفن های قراردادی به حساب آورد.

ارایه این مدل ها ممکن است برای افرادی که به دنبال تلفن های ساده و ارزان می گردند خبر خوبی باشد، اما کسانی که به دنبال تلفن های هوشمند هستند باید کمی بیشتر صبر کنند تا در آینده تلفن های پرطرفدار سامسونگ مانند گلکسی هم به این شکل ارایه شوند. هرچند کاربران انتظار خدمات و شرایط بهتری دارند. نظر شما در خصوص این طرح چیست؟

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است
85118