خانه » آشپزی » طرز تهیه پیتزا میگو

طرز تهیه پیتزا میگو

««  پیتزا  میگو »»

طرز تهیه :

خمیر پیتزای شماره ۷ را تهیه نموده ، سپس آنرا با وردنه باز می کنیم . خمیر را ابتدا به ۲ یا ۳ قسمت تقسیم نموده و مطابق تصویر به شکل میگو برش  می دهیم .

سپس آن را روی سینی فر که با روغن مایع چرب نموده ایم ، قرار می دهیم و با چنگال سوراخهایی بر سطح خمیر ایجاد می کنیم . سس را بر روی خمیر کم می مالیم . نیمی از پنیر را رنده کرده روی خمیر می پاشیم . گوجه فرنگی را به صورت ورقه های باریک و ظریف برش می دهیم . سیر را با نمک و فلفل ساییده و نرم می کنیم .

به همراه رنده پوست لیموترش در روغن تف می دهیم . قارچ را بصورت ورقه ای بریده و میگو را به آبلیمو آغشته می کنیم . به همراه رنده پوست لیمو ترش در ورغن زیتون تف می دهیم . قارچ را بصورت ورقه ای بریده و میگو را به آبلیمو آغشته می کنیم . سپس به همراه ورقه های گوجه فرنگی ، پیاز ، تخم مرغ ، جعفری خرد شده ، پونه کوهی و زیتون مطابق شکل روی خمیر را تزئین می کنیم . سیر و رنده لیموترش را نیز بر روی پیتزا قرار می دهیم .

فر را روی حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم می کنیم . سیر و رنده لیمو ترش را نیز بر روی پیتزا قرار می دهیم . فر را روی حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم می کنیم . خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه در کف فر قرار داده سپس ظرف پیتزا را به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه دیگر به طبقه میانی فر انتقال می دهیم. آنگاه ظرف پیتزا را از فر بیرون آورده مابقی پنیر را حلقه حلقه برش داده و مطابق شکل در لابه لای گوجه فرنگی ها قرار می دهیم و به مدت ۵ دقیقه مجددا آن را به فر انتقال داده تا پنیر ذوب شوند .

    مواد لازم :

خمیر پیتزای شماره ۷ ( خمیر ماستی )

طبق اندازه داده شده
سس گوجه فرنگی
 به مقدار لازم
پنیر فیلا فیلا
۳۰۰ گرم
گوجه فرنگی
 ۴ عدد
سیر
 ۲ حبه
نمک و فلفل
مقداری
رنده پوست لیمو ترش
 ۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون
 ۴ قاشق سوپخوری
کنسرو قارچ
 ۱ قوطی
میگو درشت پاک کرده
 ۱۶ عدد
آبلیمو
 چند قطره
پیاز خرد شده (ساطوری)
 ۲ قاشق سوپخوری
تخم مرغ آب پز سفت
۲ عدد
جعفری خرد شده (ساطوری)
 ۲ قاشق سوپخوری
پونه کوهی
 ۲ قاشق سوپخوری
زیتون سیاه و سبز
 ۱۰ عدد

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است
66988