خانه » سایر مطالب » اخبار » اخبار ایران در رسانه های جهان در هفته ای که گذشت…

اخبار ایران در رسانه های جهان در هفته ای که گذشت…

.

.

راه اندازی ماهواره فجر، برکناری متکی، سفر باقری به دمشق، اعدام جاسوس موساد، آلوده ترین پایتخت در جهان، شیوع ایدز، دیدار جاسوسان آلمانی با خانواده هایشان و… از جمله مطالبی بودند که در هفته اخیر از سوی رسانه های خارجی بدان ها پرداخته شد.

——————————————-

ـــ روز شنبه 4 دی ماه (25 دسامبر) خبرگزاری فرانسه با انعکاس خبر راه‌اندازی ماهواره شناسایی “فجر” در چند ماه آینده، به نقل از احمد وحیدی، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح کشورمان، نوشت: این ماهواره‌ها با قدرت پايداري و ماندگاري بالا مي تواند در مدارهاي دايره اي حركت كند و با نمونه‌های پیشین متفاوت است.

اخبار ایران در رسانه های جهان در هفته ای که گذشت


ـــ روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت یک بار دیگر با پرداختن به موضوع برکناری “منوچهر متکی”، نوشت: وزیر امور خارجه برکنارشده ایران در بیانیه‌ای موضوع آگاه بودن خود از تصمیم رییس جمهوری در خصوص کنار گذاشته شدن اش را انکار کرد.

اخبار ایران در رسانه های جهان در هفته ای که گذشت...

.

ـــ روز یکشنبه 5 دی ماه (26 دسامبر) شینهوا، خبرگزاری رسمی چین، خبری را به دیدار علی لاریجانی و فهیم خان، معاون اول رییس جمهوری افغانستان، اختصاص و گزارش داد: فهیم خان، ایران را یک کشور قدرتمند در منطقه توصیف و به تلاش های تهران در بازسازی افغانستان و برقراری امنیت و ثبات در کشورش اشاره کرد.

اخبار ایران در رسانه های جهان در هفته ای که گذشت...

.

ـــ این در شرایطی است که خبرگزاری رویترز در گزارشی با استناد به گفته های محمد علی خطیبی، نماینده ایران در اوپک، مبنی بر ثبات بازار نفت و رسیدن قیمت نفت خام به 100 دلار، نوشت: به باور تحلیل گران به دنبال افزایش تقاضای جهانی و کاهش ذخایر در سال 2011 انتظار می رود روند صعودی بهای طلای سیاه در سال آتی ادامه یابد.

اخبار ایران در رسانه های جهان در هفته ای که گذشت...

.

ـــ روز دوشنبه 6 دی ماه (27 دسامبر) روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی از سفر علی باقری، معاون سياست خارجي و امنيت بين‌الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران، به دمشق، یکی از موضوعات مورد بحث باقری با بشار اسد را برنامه هسته ای ایران عنوان کرد. این روزنامه نوشت: اسد در این نشست بر اهمیت ادامه مذاکرات و دستیابی به یک توافق دیپلماتیک که بتواند تضمین کننده حق ایران به دستیابی انرژی هسته ای با اهداف صلح آمیز باشد تاکید ورزید.

اخبار ایران در رسانه های جهان در هفته ای که گذشت

.

ـــ اما روزنامه فایننشیال تایمز نیز با اختصاص مطلبی به موضوع افزایش روزافزون بیماری ایدز در ایران، به هشدارهای مکرر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت کشورمان، در همین رابطه اشاره کرد و تورم، بیکاری، افزایش سن ازدواج و بالا رفتن میزان طلاق را از عوامل عمده آن برشمرد که منجر به افزایش سطح اعتیاد به مواد مخدر و روابط جنسی نامشروع می گردد.

اخبار ایران در رسانه های جهان در هفته ای که گذشت...

.

ـــ روز سه شنبه 7 دی ماه (28 دسامبر) پایگاه خبری الجزیره در خبری با عنوان “ایران می گوید جاسوس موساد را اعدام کرد”، به نقل از خبرگزاری های رسمی ایران به موارد اتهامی دو محکومی که در سحرگاه روز دوشنبه به دار آویخته شدند، اشاره کرد. این پایگاه خبری در ادامه می نویسد: این در حالی است که اسراییل نسبت به این موضوع واکنش سریعی نشان نداده است. جاسوسی در ایران مجازاتش مرگ است.

اخبار ایران در رسانه های جهان در هفته ای که گذشت...

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است
55794