خانه » سایر مطالب » اخبار » اولین شاسی بلند زیر 100 میلیون

اولین شاسی بلند زیر 100 میلیون

خودرو BYD S6   این روزها با قیمتی معادل 98 میلیون از سوی کارمانیا به فروش می رسد و این در حالی است که در مقایسه با سایر شاسی بلندهای موجود در بازار قیمت رقابتی دارد که علاوه بر سایر ویژگی هایی که دارد خرید خودرو را توجیه پذیر می‌کند.

http://www.cartel.ir/hardwrite/data/orginal/ccddef0066ca03c17139b7678a6f40a99uu8_17.jpg

طراحی ظاهری و داخلی این خودروی کراس‌اور برمبنای لکسوس RX نسل دوم (XU30) بوده و طرح این خودرو از کمپانی تویوتا- لکسوس ژاپن خریداری شده است. در نگاه اول برخی این خودرو را کپی‌برداری بی‌شرمانه از RX می‌دانند. ولی شاید با کمی تحقیق بتوان به این نتیجه رسید که این طرح با پرداخت هزینه متعارف از کمپانی ژاپنی خریداری شده است.
با یک چرخ دور خودرو و نشستن در کابین این ماشین به ظاهر شاسی بلند، می‌توانید متوجه شوید که حداقل این چینی تازه‌وارد از نظر امکانات چیزی از خودروهای بازار کم ندارد و شاید یک سروگردن بالاتر قرار گیرد. وجود برخی امکانات، S6 را به مرز لوکس بودن رسانده است. دوربین دنده عقب و زیر آینه شاگرد، تهویه دوگانه اتوماتیک، مانیتور، سیستم رهیاب، پخش صوتی با هشت بلندگو، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، دی‌لایت، صندلی برقی، کروزکنترل، آینه تاشوی برقی، آینه کرومیک، قطب‌نما، سنسور نور، استارت دکمه و.. باعث شده است سطح امکانات رفاهی این خودرو در جایگاه مناسبی باشد و حتی از برخی رقبا بالاتر قرار گیرد. وجود سیستم‌های ایمنی مثل شش محفظه کیسه هوا، ترمزهای دیسکی با ABS، EBD و BOS و… نیز موجب شده است این خودرو در کشور مادر و بازارهای صادراتی به‌عنوان شاسی‌بلندی ایمن شناخته شود.
موتور خودرو BYD S6 به میزان ۲٫۴ لیتر حجم دارد که با چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ، ۱۶۴ اسب‌بخار نیرو گشتاور ۲۳۴ نیوتون‌متر تولید می‌کند. یکی از محاسن موتور ۲٫۴ لیتری S6 استفاده از قدرت موتور در دورهای متوسط بوده که باعث شده است راننده برای هر حرکتی فشار بیهوده به موتور نیاورد.شتابگیری این شاسی‌بلند چینی بسیار شبیه سانتافه ۲٫۴ لیتری MPi بود و واکنش‌های مشابهی پشت فرمان این خودرو نسبت به هیوندای سانتافه دیده می‌شد و به راحتی از سد خودروهایی مثل جیلی X7، چری تیگو۵ و هایما S7 می‌گذرد و قابل رقابت با خودروهای کره‌ای است. یکی از کاستی‌هایی که در S6 دیده می‌شود، تک‌دیفرانسیل جلو بودن آن است. زیرا زیربندی خودرو و ارتفاع آن با توجه به پلتفرم و موتور، قابلیت دو دیفرانسیل بودن را با تغییرات مهندسی دارد و این جای تعجب است که BYD هم مثل بقیه چینی‌ها به تک‌دیفراسیل بودن رضایت داده است.
طبق اعلام منابع جهانی، مصرف S6 در خارج شهر 7.5 لیتر و داخل شهر بین 9 تا 11 لیتر در هر 100 کیلومتر میباشد.
خودرو  BYD S6 از گیربکس شش سرعته DCT (دوکلاچه)با امکان تعویض دستی دنده، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، دوربین عقب، دوربین آینه سمت راست سیتم برق و ترمز بوش آلمان، سیستم تعلیق عقب مک فرسون، بهره می برد.

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است
28057