خانه » سایر مطالب » اخبار » قهرماني بارسلونا با غلبه بر منچستريونايتد

قهرماني بارسلونا با غلبه بر منچستريونايتد

تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا با غلبه بر منچستريونايتد انگليس براي چهارمين بار قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد…

ديدار فينال رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا شنبه شب در حضور بيش از 86 هزارنفر در ورزشگاه ويمبلي لندن ميان تيم‌هاي منچستريونايتد انگليس و بارسلونا اسپانيا با قضاوت ويکتور کاساي مجارستاني آغاز شد.

بارسلونا در اين ديدار موفق شد با نتيجه 3 بر يک مقابل منچستريونايتد به برتري برسد تا پس از سال‌هاي 1992، 2006 و 2009، براي چهارمين بار قهرمان اروپا شود.
پدرو رودريگوئز در نيمه اول و در دقيقه 27 ابتدا بارسا را پيش انداخت؛ اما وين روني در موقعيتي مشکوک به آفسايد در دقيقه 34 بازي را به‌تساوي کشاند.
در نيمه دوم ليونل مسي در دقيقه 54 گل دوم مردان کاتالاني را به‌ثمر رساند و داويد ويا نيز در دقيقه 69 گل سوم اين تيم را به‌ثمر رساند تا شاگردان گوارديولا عنوان قهرماني ليگ قهرمانان را از آن خود کنند.

*شرح نيمه اول:

در ابتداي اين ديدار شياطين سرخ که در خاک کشورشان به‌ميدان رفته بودند با ارائه پرسينگ بر روي بازيکنان بارسا بازي را بهتر از اين تيم آغاز کردند و موقعيت‌هايي را بر روي دروازه شاگردان گوارديولا تدارک ديدند؛ اما پس از آن و سپري شدن زمان بازي بارسايي‌ها شروع به ارائه پاس‌هاي معروف خود کردند که چندان به مذاق هوادارن منچستر خوش نيامد و با سوت‌هاي ممتد به‌دنبال برهم زدن تمرکز بارسايي برآمدند.

در ادامه روي پاسکاري زيبا و چشم‌نواز شاگردان گوارديولا در دقيقه 16 بازي، پدرو رودريگوئز در موقعيت خوبي قرار گرفت که با بي‌دقتي توپ را از کنار دروازه ادوين فن‌درسار به بيرون فرستاد.
پس از اين موقعيت، بارسلونا به‌طور کامل توپ و ميدان را در اختيار گرفت تا شاگردان فرگوسن نظاره‌گر ميدان‌داري حريف کاتالاني خود باشند.

در ادامه اين بازي، شوت سرکش داويد ويا از پشت محوطه جريمه منچستر با فاصله اندک از کنار دروازه اين تيم عبور کرد. ويا در فاصله کمتر از يک دقيقه صاحب موقعيت ديگري شد که فن‌درسار به‌خوبي توپ را مهار کرد.

حملات متعدد بارسايي‌ها که هر لحظه بوي گل مي‌داد با عصبانيت و اعتراض شديد سرآلکس فرگوسن همراه بود که با فرياد از شاگردانش مي‌خواست تا تحت تاثير بازي بارسايي قرار نگيرند.

در ادامه بارسلونا مزد بازي بهتر خود را گرفت و روي پاس استثنايي ژاوي هرناندز، پدرو رودريگوئز در موقعيت تک‌به‌تک با فن‌درسار قرار گرفت و در دقيقه 27 دروازه شياطين سرخ را باز کرد تا فرگوسن مغموم و ناراحت تنها برروي نيمکت به عملکرد بازيکنان تيمش بيانديشد.

پس از اين گل، بازي روند عادي خود را طي مي‌کرد تا وين روني در دقيقه 34 روي حرکتي که خودش سازنده آن بود پاس دقيقي را در موقعيت مشکوک به آفسايد در اختيار رايان گيگز قرار داد و اين بازيکن ولزي بار ديگر روني را صاحب توپ کرد تا اين بازيکن ملي‌پوش انگليسي دروازه ويکتور والدس را بگشايد تا بازي به تساوي کشيده شود.

پس از گل شياطين‌سرخ، بار ديگر بارسايي‌ها توپ و ميدان را در اختيار گرفتند و موقعيت‌هايي را هم بر روي دروازه منچستر تدارک ديدند که مهمترين فرصت شاگردان گوارديولا حرکت داويد ويا در عمق خط دفاعي منچستر و پاس رو به‌جلو براي مسي بود که مهاجم ريزنقش آرژانتني هر چقدر تلاش کرد تا به‌توپ برسد، موفق نشد تا فن‌درسار با خوش‌شانسي گل ديگري را درون دروازه خود نبيند.

درنهايت نيمه اول اين ديدار با تساوي يک بر يک به‌پايان رسيد و دو تيم در اين نيمه با نتيجه مساوي راهي رختکن شدند.

*شرح نيمه دوم:

در اين نيمه شاگردان گوارديولا با دقايقي تاخير وارد زمين بازي شدند و پس از سوت داور و آغاز نيمه دوم، بارديگر بازي هجومي خود را به‌نمايش گذاشتند و حملات نصفه‌و‌نيمه‌اي را بر روي دورازه منچستر ايجاد کردند که در دستيابي به گل ناکام بودند.

حملات بارسايي‌ها همچنان ادامه داشت تا ليونل مسي با پاس عرضي اينيستا در پشت محوطه جريمه منچستريونايتد صاحب توپ شد تا بر روي تعلل و غفلت مدافعان شياطين سرخ، اين بازيکن با شوتي محکم و تماشايي در دقيقه 54 دروازه ادوين فن‌درسار را باز کرد تا دوازدهمين گل خود را در ليگ قهرمانان آسيا به‌ثمر برساند تا همچنان رکورد خود را در اين پيکارها بهبود بخشد و مردان کاتالاني با نتيجه 2 بر يک پيش بيافتند.

برتري شاگردان گوارديولا، سبب شد تا منچستري‌ها روبه‌جلو حرکت کنند و از لاک دفاعي خارج شوند، اين موضوع باعث شد تا آبي‌و‌اناري‌ها فضاي بيشتري را براي ارائه تيکي‌تاکاي خود داشته باشند و ضد حملات خطرناکي را بر روي دروزاه شاگردان فرگوسن فراهم کنند.

در يکي از اين حملات، مسي در موقعيت مناسب ديگري قرار گرفت، اما عکس العمل مناسب فن‌درسار مانع از به‌ثمر رسيدن گل ديگري براي بارسا شد.

تشويق هواداران بارسلونا که سر از پا نمي‌شناختند روند روبه‌جلو شاگردان گوارديولا را به همراه داشت و شوت‌هاي متعدد بازيکنان بارسا که در نيمه دوم رو به اين حربه تاکتيکي آورده بودند، يکي پس از ديگري با عکس‌العمل فن‌درسار مهار شد تا گل‌هاي بيشتري براي مردان کاتالان به‌ثمر نرسد.

در ادامه ليونل مسي اين‌بار در نقش سازنده‌گل ظاهر شد و با برهم ريختن لايه‌هاي دفاعي منچستر داويد ويا را در موقعيت گلزني قرار داد تا اين مهاجم با ضربه‌اي کات‌دار و تماشايي دروازه فن‌درسار شوت‌گير را در دقيقه 69 گشود تا گل سوم شاگردان گوارديولا به‌ثمر برسد و آب‌سردي بر پيکره شياطين سرخ ريخته شود.

شاگردان فرگوسن براي کاهش فاصله حملاتي را بر روي دروازه بارسا داشتند و ناني مهاجم شياطين سرخ موقعيت‌هايي را بدست آورد که در نهايت در به‌ثمر رسيدن گل ناکام بود تا درنهايت بارسلونا با نتيجه 3 بر يک قهرمان اروپا شود.
در لحظات پاياني پپ گوارديولا، مدافع متعصب خود کارلوس پويول را روانه ميدان کرد تا کاپيتان کاتالان‌ها خود را آماده بالاي سر بردن جام قهرماني کند.

بارسلونا با اين پيروزي براي چهارمين بار عنوان قهرماني اروپا را تصاحب کرد تا گوارديولا نيز به‌عنوان سرمربي رکورد جديدي را در کارنامه خود ثبت کند.
گوارديولا با اين قهرماني به‌عنوان تنها مربي شناخته شد که هم به‌عنوان بازيکن در سال 1992 و هم مربي در يک ورزشگاه (ويمبلي) عنوان قهرماني ليگ قهرمانان را بدست آورده است.

شاگردان فرگوسن نيز با اين شکست و کسب عنوان نايب‌قهرماني، نتوانستند انتقام ديدار سال 2009 در ورزشگاه رم را بگيرند و بازهم در مصاف با بارسا ناکام ماندند.

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است
11766