خانه » سایر مطالب » اخبار » معرفی میلیاردرهای جهان؛ آلک گرس

معرفی میلیاردرهای جهان؛ آلک گرس

.
.
معرفی میلیاردرهای جهان؛ آلک گرس
.
.آلک گرس (Alec Gores)، موسس و مدیر اجرایی گروه تجاری ” گرس” است. وی هم چنین به عنوان یکی از مطرح ترین کارآفرینان فعال در حوزه فن آوری های نوین در جهان شناخته مي شود.
گرس دوران جوانی خود را در فلینت میشیگان سپری کرد ، گرس از همان زمان علاقه بسیاری به انجام فعالیت های تجاری از خود نشان می داد، فروش رایانه های شخصی در زیرزمین خانه پدری از اولین تجربیات او در این حوزه به حساب می آید. هنگام پذیرش در رشته علوم کامپیوتر دانشگاه میشیگان غربی،وی  اولین عضو از خانواده گرس بود که  وارد دانشگاه شد.

.

پس از اتمام تحصیلات ، گرس دامنه فعالیت های خود را گسترش داده و سرانجام در سال 1987 این فرصت برای او  به وجود آمد تا گروه تجاری گرس را تاسیس نماید.
در واقع این مسئله به نقطه آغازی برای موفقیت های آینده گرس تبدیل شد و امروز شاهد آن هستیم که وی با 1.6 میلیارد دلار سرمایه خالص در رده 238 لیست میلیاردرهای مجله فربس قرار گرفته است.
.
رمز موفقیت
آلک گرس شرکت و گروه تجاری خود را با تجربه اندک و سرمایه ای نه چندان زیاد تاسیس کرد. وی از قدرت ریسک پذیری و هوش بالایی در معاملات تجاری برخوردار است و همین امر یکی از دلایل اصلی موفقیت وی در اين حوزه به شمار می رود. در ابتدا گرس به خرید شرکت های کوچک و فعال در زمینه فن آوری اطلاعات و رایانه می پرداخت. البته اغلب این شرکت ها با بحران مالی دست به گریبان بوده و یا در خطر ورشکستگی قرار داشتند.
.
به همین دلیل گرس به سرمایه چندانی برای خرید آنها احتیاج نداشت. وی با هوش سرشار خود و بررسي گردش مالي، دلایل ضرردهی و هزینه های اضافی را شناسایی کرده و برنامه های مالی شرکت های هدف  را مجددا تدوین می نمود.  از این رو پس از مدتی اوضاع شرکت ها  معمولا به روال عادی باز گشته و وارد مرحله سود دهی نیز  می شد، در این زمان بود که  گرس شرکت های  مذکور را چند برابر قیمت خرید به  فروش  می رساند.
پس از مدتی سود حاصل از این معاملات گرس را قادر ساخت تا ریسک بیشتری انجام داده و اقدام به خرید و فروش شرکت های بزرگتر نماید. البته گرس همچنان از راهبرد سابق خود بهره می برد و شرکت هایی را که از شرایط مالی مناسبی برخوردار نبودند برای خرید انتخاب می کرد.
.
انتخاب زمان مناسب برای شروع فعالیت و انجام معاملات تجاری از نکات دیگری است که در موفقیت گرس نقش عمده ای را ایفا کرده است. بدین ترتیب در زمان گسترش ناگهانی و افزايش محبوبيت استفاده از فن آوری های نوین در دهه 90 میلادی، گرس توانست با فروش شرکت های خود که در این زمینه به فعالیت می پرداختند سودی سرشار را کسب کرده و تبدیل به یکی از میلیاردهای جهان شود. در تمام این دوران شرکت مرکزی گرس محل اصلی فعالیت های اقتصادی گرس بود.
.
فعالیت های اخیر
با توجه به گستردگی فعالیت های تجاری، اقتصادی و مالی، گروه تجاری گرس علاوه بر ایالات متحده در اروپا نیز دفاتری  را تاسیس کرده است. آلک گرس همچنان نقش فعالی را در تصمیم گیری های کلان شرکت ایفا می نماید و در بسیاری از معاملات تصمیم نهایی به عهده گرس است.
.
اگرچه در ابتدا بیشتر تمرکز و فعالیت این گروه تجاری معطوف به خرید  شرکت های زیان ده و تبدیل آنها به بخشی سود آور برای شرکت مادر شده بود، اما در حال حاضر گروه تجاری گرس به عنوان یک شرکت چند منظوره در حوزه ارتباطات، خدمات تجاری، رسانه های جمعی، امور مالی و حقوقی، صنعت، خدمات پزشکی، امور بانکی و … در جهان شناخته می شود. مسلما دستیابی به چنین موفقیت های چشمگیری مدیون پشتکار، قدرت خطر پذیری و اتخاذ تصمیم های راه گشا از سوی آلک گرس است.
.
Alec Gores
.

آموزه هایی از آلک گرس

دلایل بسیاری را می توان برای موفقیت آلک گرس برشمرد. همانطور که پیش از این اشاره شد شیوه مدیریت، پشتکار، هوش و توانایی بالای او در انتخاب زمان مناسب برای سرمایه گذاری و انجام معاملات سودآور از آن جمله است. گرس ثابت کرده است که در دنیای تجارت امروز، یادگیری فن آوری های نوین و پشتکار دو عامل کلیدی برای کسب موفقیت به حساب می آیند.

گرس معتقد است که برای کسب موفقیت به خانواده ای ثروتمند و تعداد زیادی مدرک دانشگاهی نیازی نیست، بلکه با ایده هایی خلاقانه، انتخاب بستر مناسب سرمایه گذاری و جدیت در انجام فعالیت های تجاری می توان  به موفقیت های بزرگی دست یافت.

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است
7597