خانه » سایر مطالب » اخبار » نقد و برسی تخصصی LG Optimus 3D

نقد و برسی تخصصی LG Optimus 3D

مقدمه:

اگر کمی با تکنولوژی ۳D آشنا باشید و اخبار آن را دنبال کنید خواهید دید که  تکنولوژِی ۳D هم اکنون بیش تر از هر موقعی طرف دار دارد و عده ی زیادی را مجذوب خود کرده است و گیرایی آن روز به روز بیش تر میشود.اما شاید یکی از دلایل مهمی که باعث شده کم تر از این تکنولوژِی استفاده شود قیمت گران آن است ، در کنار آن داشتن عینک های مخصوص و گاه خسته کننده نیز یکی دیگر از عواملی است که شاید باعث شده عده ی کمتری به سوی ۳D بروند.اما موضوع به همین جا خلاصه نمیشود کمپانی بزرگ و قدرتمند ال جی LG فکر همه جا را کرده است ، هم قیمت و هم عینک !!ال جی یکی از به روز ترین تولید کنندگان وسایل الکترونیک در جهان است که میتوان گفت نام آن برای کم تر کسی نا آشنا می آید.در حال حاضر ال جی بیش تر تمرکز خود را روی تلفن های همراه قدرتمند و حرفه ای  و تلویزیون های هوشمند خود جمع کرده است ، که در این راه موفقیت های بسیاری نیز به دست آورده است . در این مقاله قصد معرفی و نقد و برسی تلفن فوق هوشمند آپتیموس سه بعدی ساخت شرکت ال جی را داریم که شاید بهترین گزینه برای کسانی باشد که میخواهند ۳D را همیشه در کنار خود داشته باشند و از آن لذت ببرند .چند وقتی است که ال جی با تولید مدل های مختلف تلفن های هوشمند خود با بهره گیری از سیستم عامل قدرتمند آندروید وارد دنیای آندروید و موبایل های هوشمند شده است . این تلفن های هوشمند با وجود امکانات پیش رفته و قیمت نسبتا مناسب باعث شده اند تا خیلی از کاربران و علاقه مندان به دنیای آندروید از این تلفن ها بهره ببرند ، یکی از تازه ترین تولیدات شرکت ال جی اسمارت فونی است که ترکیبی از آندروید ، تکنولوژی سه بعدی و ۲ بعدی میباشد!!این اسمارت فون زیبا باعث شده است تا خیلی ها مجذوب امکانات و قدرت آن شوند و به هر صورتی که شده آن را تهیه کنند .شاید اسمارت فونی را نتوان یافت که با اپتیموس سه بعدی ال جی  برابری کند یا از آن بهتر باشد ! آپتیموس سه بعدی آماده است تا با اسمارت فون های مشابه خود رقابت کند . در ادامه با ما باشید تا به طور دقیق تر به برسی ویژگی های مثبت و منفی این اسمارت فون بپردازیم.

….

 

سیستم عامل:

ال جی آپتیموس سه بعدی از سیستم عامل قدرتمند آندروید نسخه Froyo با رابط کاربری LG 3D  بهره میبرد که قابلیت ارتقا به Gingerbread را دارا میباشد . حالا با داشتن یک اسمارت فون پیشرفته مثل آپتیموس سه بعدی و بهره گیری از آخرین نسخه آندروید به راحتی در بین هزاران اپ و نرم افزار مختلف جست و جو کنید و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید و  از کارکردن با آن لذت ببرید.

پردازنده:

آپتیموس سه بعدی از یک پردازنده فوق العاده قوی بهره میبرد که به شما این امکان را میدهد تا بین برنامه های مختلف جا به جا شوید ،بازی کنید ، فیلم تماشا کنید و یا …. آپتیموس سه بعدی دارای یک پردازنده ی ۲ هسته ای ۱ GHz از نوع PowerVR SG540 GPU ، ARM Cortez  A9 و TI OMAP 4430 Chipsetاست. همچنین آپتیموس سه بعدی از یک رم ۵۱۲ مگابایتی بهره میبرد که به شما در سریع تر انجام شدن کارهایتان کمک میکند و به قولی زمان را بهینه مصرف میکند.

 

حافظه :

شاید برای شما هم مهم باشد که یک تلفن هوشمند مانند آپتیموس سه بعدی چقدر فضا داشته باشد !
یکی از نگرانی های کاربران در خرید انواع تلفن های هوشمند این است که میترسند بعد از مدتی با مشکل کم بود فضا رو به رو شوند ! در این مدل از تلفن های هوشمند ال جی فضای داخلی  نسبتا مناسبی قرار داده شده است که میزان این فضا ۸ گیگابایت است اما ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که تنها ۸ گیگابایت ؟! در جواب باید بگوییم که علاوه بر حافظه داخلی ۸ گیگابایتی شما میتوانید با استفاده از کارت حافظه خارجی میکرو اس دی MicroSD حافظه تلفن همراه خود را تا ۳۲ گیگابایت دیگر افزایش دهید !
ممکن است این مقدار فضا هم برای بعضی از کاربران حرفه ای کم باشد چرا که با وجود دوربین فیلم برداری با کیفیت بالا و انواع مختلف برنامه ها بیش تر فضا ی آپتیموس سه بعدی گرفته خواهد شد اما به طور کل به نظر میزان حافظه پشتیبانی شده در این مدل مناسب می آید.

صفحه نمایش :


یکی از مهم ترین بخش های یک اسمارت فون هوشمند صفحه نمایش آن است چون کاربر به طور مستقیم با آن در ارتباط است و کارهایش را  انجام میدهد . برای همین وقتی برای خرید یک تلفن همراه هوشمند به بازار میروید باید به کیفیت صفحه نمایش و حساسیت آن توجه کنید . آپتیموس سه بعدی فکر اینجا را هم کرده است چون همان طور که گفته شد کاربر به طور مستقیم با آن در ارتباط است پس باید صفحه نمایش دارای کیفیت بالایی باشد تا کاربر از کارکردن با تلفن همراه هوشمند خسته نشود. ال جی آپتیموس سه بعدی دارای یک صفحه نمایش به ابعاد ۴٫۳ اینچ از نوع خازنی سه بعدی  با کیفیت تصویر ۱۶ میلیون رنگ  WVGA 800×480 resolution و صفحه نمایش از نوع لمسی LCD میباشد که لذت تماشا فیلم ،کارکردن با برنامه ها یا بازی کردن در تلفن همراهتان را دوبرابر میکند .
حالت سه بعدی این تلفن همراه تنها در حالت افقی کار میکند که نیازی هم به  عینک ندارد و از این بابت بسیار لذت بخش میباشد اما کمی زمان میبرد تا چشم هایتان به صفحه نمایش عادت کند و بتواند عمق دقیق تصاویر را دریافت کند .ال جی با استفاده از parallax  barrier به شما این امکان را میدهد تا بدون نیاز به عینک به صفحه نمایش آپتیموس سه بعدی نگاه کنید و همه چیز را یه بعدی ببینید البته استفاده از یک صفحه نمایش باکیفیت بالاتر میتوانست برای آپتیموس سه بعدی یک امتیاز مثبت به حساب آید به طور کلی کنتراست و روشنایی صفحه نیز در حد خوب است . برای این که همه چیز را سه بعدی ببینید باید ثابت به صفحه نگاه کنید و زیاد تکان نخورید چرا که تصویر دریافتی شما در این صورت ۲ بعدی و معمولی خواهد بود نه ۳ بعدی!!
به طور پیش فرض ۵ بازی ۳ بعدی نیز در این اسمارت فون قرار گرفته شده و  منو های آن نیز به صورت ۳ بعدی می باشند که کارکردن با این تلفن هوشمند را جذاب تر میکند.

دوربین:


آپتیموس ۳ بعدی دارای ۲ دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلاش LED و فوکس اتوماتیک  و قابلیت تشخیص لبخند میباشد و توانایی تصویر برداری ۳ بعدی با کیفیت ۳ مگاپیکسل را نیز دارد.فیلم برداری در آپتیموس سه بعدی با دو کیفیت مختلف فیلم برداری با سرعت ۳۰fps فریم بر ثانیه و با کیفیت P 1080 و فیلم برداری به صورت سه بعدی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۷۲۰p.

(The cameras can record 1080p in 2D (30 fps) or 720p in 3D (30 fps) video)

می باشد. به طور کلی کیفیت تصویر برداری و فیلم برداری در آپتیموس سه بعدی  باتوجه به این که هنگام نمایش  کمی نویز دار و بی کیفیت میشود اما به طور کل خوب و قابل قبول  میباشد.
حالا با استفاده از آپتیموس سه بعدی به راحتی میتوانید تصاویر سه بعدی ضبط کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید !!

اما هنوز تمام نشده است !! آپتیموس سه بعدی داری یک دوربین ۱٫۳ مگاپیکسلی در جلوی خود می باشد که به شما امکان تماس ویدیوئی و ویدئو کنفرانس را میدهد .

طراحی و دیگر امکانات !؟ :

LG Optimus 3D  از بدنه ای تمام پلاستیکی بهره می برد که ظاهری فلز مانند به آن داده است که زیبایی آپتیموس سه بعدی را دوبرابر کرده است .

در قسمتی که صفحه نمایش قرار گرفته است ترکیبی از فلز را مشاهده میکنیم .کمی پایین تر از صفحه نمایش به ۴ کلید همیشگی گوشی های  آندرویدی برخورد میکنیم ، کلید های خانه ، منو ، برگشت و جست و جو . این کلید ها داری نور پس زمینه  میباشند که زیبایی آپتیموس سه بعدی را دو چندان میکنند. این کلید ها همانند دیگر تلفن های آندرویدی قابلیت فشاری و نگه داشتن به مدت طولانی را دارا میباشند.

کمی بالاتر از صفحه نمایش  می توانید دوربین مکالمه ویدئویی ۱٫۳ مگاپیکسلی و سمت چپ آن سنسور های مجاورت و خروجی صدای مکالمات تلفنی را مشاهده نمایید . در سمت چپ LG Optimus 3D شاهد دو خروجی HDMI و MicroUSB هستیم که پوششی محافظ از جنس پلاستیک نرم  برای جلوگیری از ورود گرد و خاک از آن ها کمک میکند. حالا دیگر نگران اتصال به تلویزیون HD نباشید چرا که با HDMI آپتیموس سه بعدی دیگر به راحتی هر چه تمام تر میتوانید به تلویزیون مورد نظر خود متصل شوید!

در سمت راست ال جی آپتیموس سه بعدی نیز  دکمه ۳D اختصاصی قرار گرفته است و کمی پایین تر از آن کلید های کنترل صدا که بسیار تخت میباشند و کارکردن با آن ها کمی مشکل است !

در بالای گوشی هم  سوکت خروجی  صدا ی ۳٫۵ میلیمتری استاندارد قرار گرفته است و همین طور کلید  خاموش ،روشن و قفل گوشی که جنسی همانند کلید های کنترل صدا ی آن دارند. چیز دیگری که در این قسمت به چشم میخورد میکروفون دوم برای گوشی است که قابلیت ضبط صدای استریو را دارا می باشد.

و در قسمت پایینی گوشی نیز میکروفون اصلی آن که مربوط به مکالمات صوتی  می باشد همراه با یک شیار برای بازکردن در پشت گوشی قرار گرفته است.

در سمت پشتی آپتیموس سه بعدی شاهد دو دوربین ۵ مگاپیکسلی هستیم که بین آن ها فلاش LED قرار گرفته است . کمی پایین تر از  دوربین در قسمت پایینی گوشی شیار مربوط به بلندگو گوشی قرار گرفته است.

در زیر کاور باتری  اسلات کارت حافظه MicroSD قرار گرفته است که به شما این امکان را میدهد سریع و بدون دردسر کارت حافظه خود را بردارید یا دوباره آن را سرجایش قرار دهید. و اما باتری آپتیموس ۳ بعدی ،باتری ۱۵۰۰ میلی آمپری از نوع Li-ion  می باشد که به شما این امکان را میدهد تا در حالت آماده به کار تا حداکثر ۱۰۰ ساعت و چیزی حدود ۴ ساعت مکالمه ی مداوم را پشتیبانی کند. اگر بخواهید با آپتیموس سه بعدی هم فیلم بگرید و هم باز کنید و بین نرم افزار های مختلف جا به جا شوید تعجب نکنید چرا که شارژ باتری شما پس از  حدود ۲ ساعت به اتمام خواهد رسید !!

امکانات ارتباطی و جانبی :

ال جی آپتیموس سه بعدی تقریبا تمام امکانات ارتباطی را که یک کاربر از یک تلفن هوشمند انتظار دارد در خود جای داده است و به جرات می توان گفت پاسخ گو بسیاری از نیاز های ارتباطی شما خواهد بود ، آنتن دهی آن هم جای تعریف دارد چرا که در ضعیف ترین نقاط آنتن دهی نیز توانایی دریافت را دارا می باشد و تلاش میکند همیشه دردسترس باشد !

از جمله امکانات ارتباطی آن میتوان به Wi-Fi 802.11 b/g/n with DLNA ، جی پی اس (GPS) به همراه  A-GPS ،شتاب سنج ، حسگر مجاورت و حسگر  تنظیم کننده نور،پشتیبانی از چهار باند GSM و پشتیبانی از ۳G، پشتیبانی از HSDPA با سرعت ۲۱ مگابایت در ثانیه و HSUPA با سرعت ۵٫۷۶ مگابیت بر ثانیه،بولوتوث V3.0 و … .

پشتیبانی از فلش ۱۰٫۱ به شما در مرور هر چه بهتر صفحات وب کمک میکند ، ویرایشگر آفیس ،صدای دالبی SRS ،شماره گیری صوتی و هوشمند ، کنترل حرکتی ،  قابلیت پشتیبانی از فرمت های XviD و DivX و … از دیگر امکانات این اسمارت فون قدرتمند می باشد.

نرم افزار و رابط کاربری :


ال جی آپتیموس سه بعدی از نسخه ۲٫۲ آندروید Froyo استفاده میکند که کمی تعجب آور است که چرا روی این گوشی هوشمند نسخه ۲٫۳ آندروید نصب نشده است که این موضوع جای نگرانی ندارد چرا که بسته بروز رسانی آن به شما این امکان میدهد تا از نسخه ۲٫۲ به ۲٫۳ آندروید کوچ کنید !

به طور کلی کاکردن با منو ها و برنامه های موجود در گوشی بسیار جالب است اما همان طور که گفته شد اگر میخواهید از حالت سه بعدی استفاده کنید باید تلفن را به حالت افقی قرار دهید که کمی تعجب آور است البته نکته جالب و لذت بخش آن این است که دیگر نیازی به عینک برای دیدن به صورت سه بعدی ندارید هر چند که این امکان باعث میشود تا نتوانید به طور دقیق تصاویر را از زاویه های مختلف  ببینید اما برای تماشای مستقیم و نگاه کردن به صورت طبیعی به صفحه نمایش بسیار مناسب می باشد و به شما در دیدن هرچه بهتر سه بعدی کمک میکند.

برای گوشی راهنمایی قرار داده شده است که به شما در کارکردن و نگاه کردن به صفحه و دیدن صحیح تصاویر دریافتی به صورت سه بعدی بسیار کمک میکند ، برنامه فضای ۳ سه بعدی به شما این امکان را میدهد تا مانند چرخ و فلک بین گزینه های مختلف بچرخید و لذت ببرید !!

رابط کاربری ال جی آپتیموس سه بعدی بسیار جذاب می باشد و با داشتن جلوه های ویژه و زیبا شما را بیش تر از آن چیزی که تصورش را بکنید مجذوب خود میکند و شاید هنگام کارکردن با آن اصلا احساس خستگی نکنید!

نتیجه گیری :

ال جی آپتیموس  سه بعدی همان طور که  اشاره شد دارای امکانات فراوان و پیش رفته ای می باشد که به شما در انجام هرچه بهتر کارهایتان کمک میکند، از جمله ویژگی های مثبت آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

– دیدن تصاویر سه بعدی بدون نیاز به عینک

– پردازنده سریع دو هسته ای

– ضبط عکس و ویدئو به صورت ۳D

– ضبط ویدئو با کیفیت ۱۰۸۰P در حالت ۲D

– خروجی HDMI

– استفاده از جلوه های ویژه و جذاب

هر چند که آپتیموس سه بعدی دارای ویژگی های مثبت بسیاری است اما در کنار این ویژگی ها مثبت چند ویژگی منفی هم به چشم میخورد که زیاد بزرگ نیستند و میشود از کنار آن ها گذر کرد :

– نداشتن رادیو موج اف ام

– عملکرد نه چندان خوب صفحه نمایش در محیط  باز

– استفاده از سیستم عامل آندروید ۲٫۲ (با استفاده از بسته بروز رسانی میتوانید آن را به ۲٫۳ ارتقاء دهید)

حالا شما با استفاده از آپتیموس سه بعدی میتوانید به راحتی و با سرعتی دو برابر بازی کنید ، فیلم ببینید یا میان نرم افزار های مختلف جا به جا شوید بدون آن که کمی احساس خستگی کنید !

به طور کلی میتوان گفت که آپتیموس سه بعدی یکی از بهترین تلفن های همراه هوشمند سه بعدی در بازار می باشد که با قیمتی نسبتا مناسب در حال فروش است . به نظر میرسد کاربران زیادی از این تلفن همراه استفاده کنند چرا که دارای بالاترین تکنولوژی تصویر ۳ بعدی می باشد و در کنار آن بهره گیری از پردازنده ۲ هسته ای هم به شما کمک خواهد کرد تا با سرعتی دو برابر کارهایتان را انجام دهید .

منبع : گویا آی تی

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است
76249